مجتمع فولادی اسفراین | خرید فولاد اسفراین – بانک فولاد

مجتمع فولاد اسفراین

معرفی مجتمع فولادی اسفراین

شهرستان اسفراین در شمال شرق ایران و جنوب شرقی استان خراسان شمالی واقع شده است. این شهرستان یکی از اولین شهرهای سکونت گاهی ایران بعد از ورود اقوام آریایی میباشد . صنایع شهرستان اسفراین در دو گروه شامل صنایع روستایی نظیر پارچه بافی، جاجیم بافی و گلیم بافی و فعالیتهای استخراجی و صنعتی مدرن جای می گیرند.

امروزه مراکز صنعتی زیادی در این شهرستان ایجاد شده است که از مهمترین مراکز عظیم صنعتی این شهرستان می توان به مجتمع صنعتی فولاد اسفراین که در 12 کیلومتری جاده اسفراین به بجنورد واقع شده است نام برد . این مجتمع فولادی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه می باشد و بالغ بر 3 هزار نیروی کار به صورت مستقیم و غیرمستقیم در آن مشغول به فعالیت می باشند.

فولاد اسفراین در سال 1370 تاسیس شده است و بخش های مختلف آن نیز طی سال های متوالی به آن اضافه شده است. به طور مثال واحد آهنگری،پرس و عملیات حرارتی در سال 1377 و  واحد فولادسازی آن در سال 1384 به بهره برداری رسیده است. و امروزه بزرگترین فولاد آلیاژی خاورمیانه را تشکیل داده است.

یکی از اهداف و چشم انداز های مجتمع فولادی اسفراین ، و ورود به عرصه بازارهای جهانی و ایجاد امکان رقابت با رقبای قدرتمند خارجی میباشد.

خصوصی سازی فولاد اسفراین - بانک فولاد

محصولات مجتمع فولاد اسفراین

فولاد اسفراین بخش عمده ای از محصولات فولادی کشور را شامل می شود و در حوزه های مختلفی فعالیت می کند. از جمله مهم ترین محصولات این مجتمع بزرگ و با کیفیت می توان به موارد زیر اشاره کرد :

صنایع نفت گاز پتروشیمی
  • Casing Head Spool : از جمله مهم ترین کاربردهای این محصول ، ساخت شیرهای سرچاهی میباشد. این فولاد دارای مقداری کروم و مولیبدن میباشد که به آن خاصیت استحکام بخشی داده است. فولاد Casing Head Spool قابلیت ماشینکاری ، جوش پذیری ، تافنس و استحکام خوبی دارد.
  • Cross Solid Gate Valve : این محصول در ساخت شیرهای سرچاهی مورد استفاده قرار میگیرد. این فولاد قابلیت اکسیده شدن تا دمای 650 درجه سانتی گراد را دارا میباشد. با وجود قابلیت جوشکاری خوب این فولاد ، اما بازهم برای جلوگیری از ایجاد ترک بهتر است قطعات تا 205 درجه پیشگرم شوند. این فولاد مارتنزیتی هم در شرایط آنلی و هم در شرایط کوئنچ ، مقاومت به خوردگی خوبی ارائه میدهد.
  • Gate Valves : ساخت شیرهای سرچاهی
  • Compozit Block Body : ساخت شیرهای سرچاهی
  • Tubing Head Spool : ساخت شیرهای سرچاهی
  • Adaptor : ساخت شیرهای خطوط انتقال گاز
  • Ball valve : ساخت شیرهای خطوط انتقال گاز
  • Drill Collar : صنعت حفاری چاه نفت

 

صنایع ریلی
  • محور واگن : همانطور که از نام آن مشخص است ، از این محصول در ساخت واگن های قطار مسافربری عادی و سریع السیر استفاده می شود.
صنایع آهن و فولاد
  • خرید فولاد اسفراین از مجموعه بانک فولادغلتک پشتیبان : یکی از محصولات تولیدی این صنعت ، غلتک پشتیبان میباشد که در صنایع نورد سرد و نورد گرم ورق کاربرد دارد.
  • پاتیل سرباره : از دیگر محصولات صنعت آهن و فولاد ، پاتیل حمل سرباره میباشد که جهت حمل مواد مذاب در صنعت فولاد سازی مورد استفاده قرار میگیرد.وزن حدودی این محصول 19700 کیلوگرم میباشد.
  • غلتک کاری :  این محصول فولادی در صنایع نورد تیرآهن ، میلگرد ، ورق و غیره کاربرد دارد. وزن آن تقریبا 14200 کیلوگرم میباشد.
صنایع نیروگاهی
  • شافت توربین بادی : یکی از مهم ترین صنایع نیروگاهی شافت توربین بادی میباشد . وزن آن حدودا 5750 کیلوگرم است.
صنعت خودرو سازی و قطعه سازی
  • اسپیندال تراش : این قطعه در ساخت ماشینهای افزار کاربرد دارد. جنس این محصول از فولاد ck45 میباشد.
  • شافت موتور قایق : این محصول در صنایع دریایی و دفاعی در ساخت قایق ها استفاده میشود.
  • شافت گیربکس : از این قطعه در صنایع خودرو سازی استفاده میشود. وزن آن حدود 8 تا 14 کیلوگرم میباشد.
  • ورق کم آلیاژ استحکام بالا : این محصول در ساخت بدنه خودرو و صنایع دریایی کاربرد دارد.
صنایع پیشرفته
  • ورق کم آلیاژ استحکام بالا : این محصول در ساخت بدنه خودرو و صنایع دریایی کاربرد دارد.

 

قطعات ریخته گری سنگین
صنایع معدنی و سیمانی

 

کنترل کیفیت فولاد اسفراین

کنترل کیفیت در این مجموعه از سه بخش تشکیل شده است : کنترل کیفیت مواد و اقلام ورودی ، کنترل کیفیت ذوب و کنترل کیفیت آهنگری .

پیش از اینکه مواد اولیه وارد پروسه تولید شود ، در مرحله ورود قراضه ها بوسیله دستگاه تست رادیواکتیو توسط واحد کنترل کیفیت مورد بررسی قرار میگیرد. پس از دریافت نتایج و تطبیق با معیارها و استاندارد ها ، مواد ورودی تعیین وضعیت می گردند . بعد از تولید نیز شمش ها و قطعات ریخته گری به طور جداگانه مورد آزمایش و ازمون های کیفیت قرار میگیرند.

در مرحله محصولات نیمه ساخته و نهایی ، تست هایی که بر روی محصولات انجام می شود عبارتند از :

تست و کنترل ابعادی : این تست توسط خود پرسنل و با استفاده از تجهیزات کنترل ابعادی که به صورت معمولی ، الکترونیکی و لیزری می باشند و به همراه دستگاه تست التراسونیک انجام می شود . در این مرحله مواردی مانند انحراف ابعادی ، نامتقارن بودن محصول ، تابیدگی و سایر مسائل مربوط به ابعاد محصول بررسی میشود.

تست کیفیت فولاد اسفراین

تست قطعات با دستگاه التراسونیک : تحلیل ویژگیهای امواج مشاهده شده برروی صفحه دستگاه بیانگر وضعیت درونی و نوع و محل عیوب احتمالی در تمامی حجم محصولات می باشد . پس ازتحلیل و کارشناسی نوع عیوب احتمالی ، در مقایسه با استانداردهای معتبر بین المللی محصولات تعیین وضعیت میشوند. تمامی پرسنل این بخش نیز دارای مدرک بین المللی در این زمینه میباشند.

تست ذرات مغناطیس : این روش تست برای یافتن عیوب سطحی و یا نزدیک به سطح در قطعات فرومغناطیسی می باشد. برای انجام این تست ، از دو روش پودر آهن فلورسنت و پودر آهن قرمز استفاده می کنند. در این تکنیک تمام یا بخشی از قطعه مغناطیس شده و فلوی مغناطیسی از داخل قطعه عبور داده می شود. هر گاه عیبی در سطح یا نزدیکی سطح قطعه وجود داشته باشد باعث نشت فلوی مغناطیسی در قطعه می گردد . دقت این دستگاه در نشان دادن خراش های مکانیکی جزئی بسیار بالا میباشد.

تست مایع نافذ : این تست جهت مشاهده عیوب سطحی میباشد که توسط افراد متخصص و آموزش دیده انجام میشود.

آزمایش سختی سنجی : تست سختی سنجی توسط چندین دستگاه مجهزبه صورت پرتابل و ثابت انجام می شود. از این تست به طور گسترده ای برای بازرسی و کنترل محصولات فولاد اسفراین استفاده می شود.

برای استعلام قیمت فولاد اسفراین و نحوه فروش فولاد اسفراین با کارشناسان ما در بانک فولاد در ارتباط باشید.